Wednesday, August 24, 2005

Nesten neste

Hei,
Kan du hjelpe meg
Jeg leter etter nesten
Som jeg skal elske

Læreren
Som er sur og gretten?
Nei,
Det er nok ikke ham
Bare nesten neste

Damen i butikken
Som du aldri kommer til å treffe igjen?
Nei,
Det er nok ikke henne
Bare nesten neste

Klassekameraten
Som ikke akkurat vil være kamerat?
Nei,
Det er nok ikke ham
Bare nesten neste

Realitystjernen
Som det er så herlig å kritisere?
Nei, Det er nok ikke henne
Bare nesten neste

Gutten i Afrika
Som ikke en gang behøver å si at han er sulten
Ja,
Det er nok nesten
Ikke bare nesten nesten

En neste jeg slipper å
Vaske føttene til

Norge vs. Afrika

Gnir samvittigheten blank
Med sandpapir fra ørkenen
For 100 kr måneden

Det
Er min neste

Hvem er din?

1 Comments:

Blogger funky_uncle said...

Dødsbra.

1:43 PM  

Post a Comment

<< Home